І знову виклик для освітян…
Наразі, через карантин, батьки і діти опинились у полоні своїх комфортних домівок.
Та чи є це приводом до припинення навчання?
Діти сидять вдома, батьки не розуміють, що з ними робити, а вчителі у розпачі – ЗНО та підсумкові іспити ось – ось повинні розпочатися.
На період карантинних заходів відділом освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Веселівської селищної ради керівникам закладів освіти надано рекомендації щодо особливостей організації навчального процесу під час дистанційного навчання.
Протягом цього тижня проведено вивчення роботи адміністрацій КЗ «Веселівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1», КЗ «Широківський НВК «ЗОШ I – III ступенів – ДНЗ», КЗ «Веселівська ЗОШ I – III ступенів № 2» та окремих документів, що регулюють здійснення дистанційної форми навчання.
В даних навчальних закладах використовують різні підходи для охоплення всіх категорій дітей навчальними заняттями. Дистанційні уроки в синхронному режимі проводяться відповідно до затверджених розкладів. Під час онлайн уроків вчителі намагаються внести роз’яснення до завдань, які викликають в учнів найбільше труднощів при формуванні практичних навичок, вчать аналізувати та синтезувати фактологічний матеріал.
Виконання асинхронних завдань викладаються на платформах «Нові знання» (КЗ «Веселівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1»), «Google Classroom – онлайн клас» (КЗ «Широківський НВК «ЗОШ I – III ступенів – ДНЗ» та КЗ «Веселівська ЗОШ I-III ступенів № 2»). Проведення онлайн тестування забезпечується у часових межах, зручних як для учнів, так і для їх батьків (перш за все для учнів 1 – 4 класів).
Для зворотного зв’язку, консультацій з батьками в кожному класі створені групи у месенджерах Viber та Telegram.
Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан здоров’я, відсутність технічних засобів навчання, доступу до мережі Інтернет або він обмежений тощо), вчителі використовують доступні засоби комунікації (телефонний зв’язок, індивідуальні консультації тощо).
Крім того, використовуються тренажери Learning Apps, онлайн тести, розроблені власноруч та на численних освітянських порталах «На урок», «Всеосвіта». При такому режимі роботи учням надається не просто теоретичний матеріал, а й ілюстративне чи графічне зображення (пояснення у вигляді структурно – логічних схем), чек – листи для закріплення знань і творчі завдання.
Для підготовки опорних конспектів учням 8 – 11 класів пропонуються мультимедійні презентації, які дають змогу встановити причинно-наслідкові зв’язки, систематизувати та узагальнювати отримані знання і набуті практичні навички.
Кожен вчитель на сьогодні розуміє, яка відповідальність та важливість освітнього процесу в таких незвичних для нас умовах, з метою виконання в повному обсязі освітніх програм.
Лише свідома, грамотна, відповідальна й цілеспрямована робота всіх ланок освітньої сім’ї зможе забезпечити високу результативність спільної праці.
Відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Веселівської селищної ради