Веселівська селищна територіальна громада
Запорізька область, Мелітопольський район

БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ОРІЄНТОВАНИЙ НА ЗАПИТ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА ЩОДО ЯКІСНОГО ДОШКІЛЛЯ

Дата: 22.12.2020 14:44
Кількість переглядів: 493

Фото без опису21 грудня 2020 року  колегія Міністерства освіти і науки України схвалила нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти. Це дозволить продовжити реформу дошкільної освіти, а також забезпечить наступність між дошкіллям і школою. Після доопрацювання Базовий компонент дошкільної освіти буде затверджено наказом МОН та оприлюднено на сайті.

«Схвалений сьогодні Базовий компонент дошкільної освіти, який є Стандартом дошкілля, пройшов процедуру громадського обговорення в листопаді 2020 року. Після врахування пропозицій можна чітко сказати: новий Стандарт орієнтований на запит українського суспільства щодо якісного дошкілля. Мета оновлення документа – не лише приведення українського дошкілля до міжнародних стандартів якості, але й забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Якісна та доступна дошкільна освіта – пріоритет для МОН, а оновлений Базовий компонент є вагомим кроком на шляху до цього», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Базовий компонент дошкільної освіти – це Державний стандарт, що визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.

Стандарт ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах:

  1. повага до особистості дитини, її потреб та можливостей, індивідуального досвіду;
  2. зміцнення й збереження фізичного та психічного здоров’я дитини та її емоційний розвиток;
  3. цінність гри як провідного виду діяльності дитини дошкільного віку та активного пізнавального інтересу;
  4. визнання розвивального потенціалу безпечного та інклюзивного освітнього середовища;
  5. цінність родинного виховання та родинного благополуччя для розвитку дитини.

Оновлений Стандарт забезпечить підвищення доступності дошкільної освіти в Україні. Він спрямований на забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей раннього та дошкільного віку, зокрема й дітей з особливими освітніми потребами, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Базовий компонент дошкільної освіти заснований на компетентнісному підході до освіти. Набута компетентність – це результат дошкільної освіти та особистісне надбання, що відображає:

  • емоційно-ціннісне ставлення; 
  • сформованість знань; 
  • здатність і навички до активного, творчого впровадження набутого досвіду, зумовленого емоційно-ціннісним ставленням і сукупністю засвоєних знань.

Вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими освітніми напрямами: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва».

Важливим аспектом оновлення Стандарту є забезпечення наступності між дошкільною та шкільною освітою. Ключові компетентності Стандарту за освітніми напрямами логічно перетікають у ключові компетентності Державного стандарту початкової освіти за окремими освітніми галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в природному довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» продовжуються математичною та природничою освітніми галузями Стандарту початкової освіти, а «Мовлення дитини» – мовно-літературною та інформатичною.

Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується і через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти:

  • проявляти творчість та ініціативність;
  • керувати емоціями;
  • висловлювати та обґрунтовувати власну думку;  
  • критично мислити;
  • приймати рішення; 
  • розв’язувати проблеми;
  • співпрацювати в колективі.

Дошкільна освіта є невід’ємним складником системи освіти України, що відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікацій. Оновлений Стандарт створює умови для цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.

Нагадаємо, протягом грудня 2020 року та січня-лютого 2021 року триває серія вебінарів «Якісна дошкільна освіта в Україні» для педагогів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь