Веселівська селищна територіальна громада
Запорізька область, Мелітопольський район

ЗЕМЕЛЬНЕ ЗАКОНОДАВСТВО

Дата: 03.11.2020 15:16
Кількість переглядів: 443

Фото без опису7 жовтня 2020 року Комітет Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики підтримав у другому читанні проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо дерегуляції землеустрою та оцінки земель» (р.№ 2194).

 

За результатами доопрацювання до другого читання законопроектом пропонується:

1. Передати землі державної власності за межами населених пунктів (крім земель, які потрібні державі для виконання її функцій)  до комунальної власності сільських, селищних, міських рад.

2. Залишити у державній власності, зокрема:

- землі, які перебувають у постійному користуванні органів  державної влади, державних підприємств, установ, організацій;

- землі оборони;

- земельні ділянки  природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення в межах об'єктів і територій природно-заповідного фонду загальнодержавного значення,

- земельні ділянки лісогосподарського призначення;

- землі зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;

- земельні ділянки під будівлями, спорудами, іншими об'єктами нерухомого майна, об'єктами інженерної інфраструктури загальнодержавних та міжгосподарських меліоративних систем державної власності.

3. Встановити також, що у разі надання дозволу на розроблення документації із землеустрою для безоплатної передачі громадянину України земельної ділянки сільськогосподарського призначення за рахунок земель державної власності, що відповідно до цього пункту переходять до земель комунальної власності, органи місцевого самоврядування зобов'язані затвердити таку документацію та прийняти рішення про передачу земельної ділянки у власність такому громадянину України протягом місяця з дня подання до відповідного органу місцевого самоврядування документації із землеустрою, розробленої у встановленому порядку. Такі земельні ділянки не можуть бути передані органами місцевого самоврядування у власність та користування будь-яким особам, крім тих, яким надано дозволи на розроблення документації із землеустрою

4. Встановити на законодавчому рівні організаційно простий та незатратний механізм порядку фіксування у Державному земельному кадастрі меж територій територіальних громад, у тому числі об’єднаних.

5. Надати органам місцевого самоврядування повноваження щодо зміни цільового призначення земельних ділянок приватної власності за межами населених пунктів.

6. Надати виконавчим органам сільських, селищних, міських рад повноваження із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель (в частині контролю за використанням земель не за цільовим призначенням, боротьби з самозахопленням землі).

При цьому, враховуючи різний стан забезпеченості органів місцевого самоврядування фінансовими та кадровими ресурсами, пропонується встановити, що цих повноважень виконавчі органи місцевого самоврядування набувають у разі прийняття відповідною радою рішення про їх здійснення.

7. Встановити новий механізм реалізації переважного права купівлі земельних ділянок сільськогосподарського призначення, який буде функціонувати із залученням нотаріусів та державних реєстраторів.

Надати переважне право купівлі земельних ділянок сільськогосподарського призначення не тільки орендарям, а й особам, які отримали спеціальний дозвіл на видобування певних видів корисних копалин загальнодержавного значення.

8. Скасувати інститут державної експертизи землевпорядної документації та численні погодження землевпорядної документації органами виконавчої влади, які протягом багатьох років є джерелом корупції в органах влади і значно ускладнюють процедуру надання земельних ділянок для громадян та бізнесу.

9. Скасувати погодження із Кабінетом Міністрів України продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної і комунальної власності іноземним юридичним особам. Це створить додаткові можливості для залучення іноземних інвестицій.

10. Встановити обмеження у використанні земель під та навколо об’єктів культурної спадщини за принципом «в силу закону» та надати простий механізм фіксації таких обмежень у Державному земельному кадастрі. Це, по-перше, зменшить корупцію в органах охорони культурної спадщини, а по-друге, сприятиме захисту від знищення об’єктів культурної спадщини.

11. Надати простий та незатратний механізм фіксації меж територій та об’єктів природно-заповідного фонду у Державному земельному кадастрі. Це сприятиме захисту таких територій.

12. Скасувати необхідність отримання спеціальних дозволів на зняття і перенесення ґрунтового покриву.

На сьогодні законопроект готується до розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.

  Суттєве збільшення повноважень у сфері земельних відносин сприятиме розвитку територіальних громад. Суттєве спрощення механізму розроблення документації із землеустрою сприятиме зменшенню рівня корупції в цій сфері, а також сприятиме залученню інвестицій в економіку України.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь