ДЕПУТАТИ СЕЛИЩНОЇ РАДИ - ПРЕДСТАВНИКИ ІНТЕРЕСІВ ВЕСЕЛІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
В Україні розпочалася довгоочікувана реформа місцевого самоврядування, яка передбачає більші повноваження і ресурси на рівні громад. Важливою складовою та запорукою реалізації цієї реформи є формування спроможних об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до рішення 45 сесії 6 скликання від 27.08.2015 р Запорізької обласної ради «Про утворення Веселівської селищної територіальної громади Веселівського району Запорізької області та призначення перших місцевих виборів депутатів Веселівської селищної ради об’єднаної територіальної громади Веселівського селищного голови» відбулося об’єднання територіальної громади селища міського типу Веселе, сіл Єлизаветівка, Ясна Поляна, Новоолександрівка Веселівської селищної ради та сіл Білоріцьке, Озерне, Авангард, Широке, Далеке.
Представницьким органом місцевого самоврядування Веселівської селищної територіальної громади є її виборний орган (рада), до складу якої входять 26 депутатів, обраних виборцями безпосередньо створеною територіальною громадою, які наділені правом представляти інтереси 26 округів, в яких проживає біля 13 тисяч мешканців та приймати колегіальні рішення від її імені.
Веселівська селищна територіальна громада зацікавлена у тому, щоб депутати максимально використали усі потенційні можливості депутатського мандату з користю для неї, з метою чіткої організації своєї роботи в галузях земельного, житлово - комунального, здійснення місцевого бюджетного процесу, соціально- гуманітарній сфері, економічній підтримці розвитку громади, підприємництва, використовуючи правовий орієнтир базових українських та міжнародно-правових законодавчих актів.
Та чи спроможний обранець селищної ради сповна скористатись цими можливостями залежить , насамперед, від того, наскільки він обізнаний, як мінімум, із юридичним аспектом потенційних можливостей депутатського мандату. І лише із знанням правової основи свого статусу, депутат може в повній мірі проявити «творчий аспект» діяльності в інтересах виборців і громади. Більш того, для повноцінної діяльності депутата територіальної громади, безумовно потрібні знання не тільки конституційно - правової основи місцевого самоврядування, але й обізнаність з Європейською моделлю таких країн Польщі, Німеччини, завдання яких спрямовані на задоволення потреб самоврядної спільноти.
Хотілося б зупинитись на кількісному та якісному аналізі депутатів селищної ради 7 скликання. Із 26 депутатів селищної ради, статус депутатів : Від 20-30 років – становить 12 %;
Від 30-40 років- 15 %;
Від 40-50 років- 34 %
Від 50-60 років- 27 %
Від 60 та більше років- 12%
Освітній рівень характеризується таким чином:
- вищу освіту мають – 20 депутатів В тому числі – 1 депутат
магістр державного управління (служби);
- четверо мають базову вищу;
- неповну вищу – один депутат;
Депутати селищної ради 7 скликання працюють у різних сферах територіальної громади, значна частина яких, обіймає керівні посади:
- в органах державної влади : на керівній посаді перебуває один депутат; двоє обіймають посаду головних спеціалістів;
- в органах місцевого самоврядування: на керівній та виборній посаді - по одному депутату;
- в агропромисловому комплексі: двоє голів фермерських
господарств; шестеро депутатів - керівники структурних підрозділів агропромислового комплексу ;
- у соціально - гуманітарній сфері - п’ятеро депутатів, із
них троє - керівники в галузі освіти;
- в правоохоронних органах працює 1 депутат;
- двоє – займаються підприємницькою діяльністю;
- п’ятеро депутатів не працюють.
Проаналізувавши кількісний та професійний рівень
депутатського корпусу Веселівської селищної територіальної громади 7 скликання надало можливість робочій групі сформувати постійні комісії ради, враховуючи їх фахову, професійну компетентність, управлінський рівень, затвердити їх склад та голів комісій на першій сесії селищної ради 7 скликання.
Створено та функціонують такі комісії:
Робота депутатського корпусу спрямована на організацію та виконання доручень виборців свого виборчого округу в межах своїх повноважень, наданих законом, депутати приймають активну участь в ознайомленні із структурою та системою роботи бюджетних та комунальних установ, вивченні їх проблемних питань з метою спільного їх вирішення. Приймають активну участь у роботі постійних комісій ради, пленарних засіданнях сесій, професійно підходять до вивчення питань, винесених на їх розгляд, при цьому використовуючи правовий орієнтир базових законодавчих актів.
Хотілось би зосередити свою увагу на декількох проблемах в роботі депутатського корпусу та їх врегулювання. По-перше спостерігається:
- недостатня обізнаність депутатів з чинним законодавством;
- не в повній мірі сформовані практичні навички роботи в раді
та з виборцями;
- недостатність знань, досвіду роботи у розв’язанні проблемних
управлінських питань новоствореної селищної територіальної громади.
- виникає гостра проблема у проведенні семінарів-тренінгів
науковцями, з метою підвищення їх правових знань в своїй депутатській роботі.
Вважаю, для зміцнення потенціалу депутатського корпусу необхідно:
- створити необхідну науково- методичну та інформаційно –
довідкову базу депутатської діяльності;
- вирішення питання впровадження системного підходу щодо
передання депутатам досвіду розв’язання проблемних управлінських питань нормативно – правового забезпечення, створення, функціонування та розвитку життя громад на місцевому, регіональному та державному рівнях.
- вивчення й залучення кращого зарубіжного досвіду, а саме:
створення базових уявлень про місцеве самоврядування та розв’язання його проблемних завдань.
Не забуваймо, що своєю діяльністю ми щохвилинно закладаємо фундамент муніципалітету і від результатів наших дій залежатиме наскільки впевнено розбудовуватимуть наступні покоління життя наших громад.
Поставивши собі за мету інтереси усієї територіальної громади, але з думкою про кожну людину, ми приречені на успіх.
За словами Віктора Гюго: «Немало можна досягти строгістю, багато - любов’ю, але більше всього - знаннями, справами та справедливістю».