Місячник безпеки в дошкільному підрозділі Новоолександрівського НВК «ЗОШ I-IIст. – ДНЗ»
З метою запобігання виникнення надзвичайних подій, учасниками яких є діти та підлітки, а також закріплення знань, умінь і навичок, отриманих під час вивчення курсу основ здоров’я та відпрацювання дій дітей у випадках виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі пожеж, в дошкільному підрозділі Новоолександрівського НВК «ЗОШ I-IIст. – ДНЗ» з 1листопада по 29 листопада 2019 року був проведений Місячник безпеки життєдіяльності.
В методичному кабінеті ЗДО на допомогу педагогам, для проведення роботи з дітьми та їх батьками, систематизовано консультаційні матеріали, конспекти занять, наочність, дидактичні ігри, питання для визначення рівня засвоєння знань дітьми.
В різновіковій групі, згідно плану заходів, вікових особливостей дітей, були проведені наступні заходи:
З дітьми молодшого дошкільного віку вихователь Нідзельська І.І. провела бесіди з переглядом ілюстрацій: «Небезпечні ситуації», «Щоб не трапилось біди – небезпечна прогулянка», «Наодинці вдома», «Чому пожежна машина червоного кольору?».
З дітьми середнього та старшого дошкільного віку «Користь та шкода речей», з метою надання дітям знань про необережне поводження з голками, ножицями, ножами, «Твоя особиста безпека», «Небезпечні розваги».
Вихователь Нідзельська І.І. провела заняття з образотворчої діяльності, самостійну художню діяльність, де діти відобразили в своїх роботах ті моменти, які їх найбільше вразили.
Дітям прочитані твори: Н. Артюхова «Вивчіть правила пожежні», Т. Коломієць «Козенята та вовк», М. Гринько «Грицева наука», В. Паронов «Пішохідний перехід», Н. Кончаловський «Самокат», «Небезпечна гра», С. Маршак «Кицькин дім».
З метою формування у дітей уявлень про небезпечні для життя і здоров’я предмети, з якими вони зустрічаються в побуті, формування навичок здорового способу життя, з дошкільниками проведені дидактичні ігри, ігрові ситуації «Вогонь – добрий, вогонь – злий», «Корисне-шкідливе», «Режимний ланцюжок», «Склади з частин ціле». А також з малюками проведені екскурсії на харчоблок та пральню, як об'єкти підвищеної безпеки праці дорослих.
Заключним етапом роботи стала ігрова ситуація з використанням театралізованої діяльності «Пригоди неслухняного лисеня»(вихователь НідзельськаІ.І.). Малюки продемонстрували свої вміння і знання з питань пожежної безпеки, змагалися в швидкості відпрацювання дій у випадках виникнення надзвичайних ситуацій.
В рамках місячника, для проведення роботи щодо формування навичок безпечної життєдіяльності, в закладі проведено творчий конкурс «Сам собі рятівник», де діти спільно з батьками виготовили різноманітні малюнки, плакати, вироби з прикладного матеріалу, аплікації.
В куточку для батьків були розміщені інформаційні матеріали: «Як приручили вогонь», «Будь уважним і обережним в природі», «Наодинці вдома»; папка – пересувка «Особиста безпека дитини»; проведені консультації: «Не залишайте дітей без нагляду», «Небезпечна кухня», «Безпечний відпочинок».
Аналізуючи роботу по проведенню місячника безпеки, можна зробити висновок, що завдяки систематизації заходів у батьків підвищився рівень знань про методи і прийоми ознайомлення дітей з правилами пожежної безпеки, у працівників ЗДО підвищився рівень педагогічної компетентності щодо формування основ пожежної безпеки у дітей, а у дошкільників сформувався фундамент знань правил пожежної безпеки та вміння регулювати свою поведінку у відповідності з різними надзвичайними ситуаціями.
Вихователь І.І.Нідзельська