Мелітопольське об’єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області повідомляє
Сплачений єдиний соціальний внесок – запорука добробуту та соціальної захищеності громадян
Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області інформує керівників підприємств регіону, фізичних осіб – підприємців, осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність та мають заборгованість зі сплати єдиного страхового внеску (ЄСВ) та платежів до Пенсійного фонду про необхідність вжиття вичерпних заходів щодо її погашення до кінця поточного року.
Відповідно до чинного законодавства, періоди роботи зараховуються до страхового стажу тільки за умови сплати ЄСВ, тому його несплата призводить до втрати необхідних періодів для нарахування пенсії.
Сьогодні Пенсійний фонд надає можливість громадянам контролювати дані, що впливають на їх пенсійні права, у т. ч. розмір нарахованої заробітної плати та сплачені страхові внески. Кожен найманий працівник, який турбується про своє майбутнє, може і повинен перевіряти свого роботодавця щодо сплати ним ЄСВ.
Отримання інформації з персоніфікованого обліку про нараховану заробітну плату та сплачені страхові внески (для працюючих громадян), отримання пенсійної інформації (для пенсіонерів), формування запитів на попередню підготовку документів, подача звернень, запис на прийом до фахівців Фонду, отримання інформації про стан розрахунків платників з ПФУ (для юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців), контроль за сплатою роботодавцем ЄСВ – всі ці можливості надають сервіси веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України. Фахівці органів Фонду готові допомогти всім бажаючим як зареєструватись на веб-порталі, так і налагодити відповідні його електронні сервіси.
Сучасний механізм інформування за допомогою СМС-повідомлень
Новий онлайн-сервіс дозволяє одержувати інформаційні розсилки такої тематики:
– про реєстрацію в системі СМС-інформування;
– про результати розгляду звернень за призначенням пенсії;
– про результати розгляду звернень за перерахунком пенсій;
– про результати розгляду звернень за поновленням виплати пенсії;
– про результати розгляду звернень про припинення виплати пенсії;
– про результати розгляду звернень про необхідність звернення до Пенсійного фонду України для підтвердження даних про особу;
– про утримання з пенсійної виплати;
– про сплату страхових внесків.
Активувати послугу смс-інформування можна двома шляхами:
– перший – особисто звернутися до територіальних управлінь Пенсійного фонду України Запорізької області (відділу обслуговування громадян) і надати відповідні контактні дані мобільного зв’язку та згоду на отримання смс-повідомлень від пенсійної служби;
- другий – за допомогою електронного цифрового підпису увійти до особистого кабінету на Веб–порталі електронних послуг Пенсійного фонду України в розділі “Налаштування” і, відкривши вкладку «Дистанційне інформування», поставити позначку навпроти тексту “Надаю згоду на отримання інформації від ПФУ на номер мого мобільного телефону”.
Реєстрація на Веб-порталі здійснюється лише один раз. Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, надсилання запитів, скарг, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на Веб-порталі.
Електронні документи(довідки) з підтвердженням QR-коду
Послуга доступна для користувачів Веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України, які увійшли на Портал за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП). Це сучасне нововведення дозволяє громадянам не виходячи з дому отримувати такі електронні документи:
- довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);
- довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій, що містить дані про розмір пенсії без урахування видів виплати;
- індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5), що містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками;
- витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що містить дані про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати; дані про набутий страховий стаж; відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу; відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків; дані пенсійної справи; відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Зазначені електронні документи дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах, консульських та банківських установах, органах фіскальної та виконавчої служб, територіальних органах міграційної служби, тощо.
Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал Пенсійного фонду України у розділі «Верифікація виданих документів» за посиланням:
http://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/DocConfirm
Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органів Фонду.
Інструкція щодо проведення перевірки достовірності видачі електронних документів з QR-кодом через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України
Достовірність електронного документу з QR-кодом виданого через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України можна перевірити на офіційній сторінці порталу електронних послуг Пенсійного фонду України –http://portal.pfu.gov.ua/.
Крок 1.
В розділі «Верифікація виданих документів» необхідно ввести перевірочний код документу, який розташований під QR-кодом паперового документу і натиснути кнопку «Отримати код підтвердження».
Або за допомогою сканеру чи мобільного пристрою відсканувати QR-код, перейти за активним посиланням та натиснути кнопку «Отримати код підтвердження».
Крок 2.
На мобільний номер телефону, який вказаний при замовленні довідки, прийде SMS повідомлення з кодом підтвердження , який необхідно ввести в поле «Пароль з SMS» та натиснути кнопку «Отримати документ».
В полі попереднього перегляду з’явиться відповідний документ в електронному вигляді, що і буде підтвердженням того, що його сформовано за даними, наявними в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України
Завдяки новим функціональним можливостям значно розширено дистанційний доступ громадян до послуг, що надаються Фондом.
Отже, користувачі веб-ресурсу без черг і зайвих витрат можуть скористатись такими електронними послугами:
- отримати інформацію, накопичену в базах даних чперсоніфікованого обліку;
- здійснювати контроль за даними, що вносяться в систему персоніфікованого обліку та впливають на пенсійні права (для працюючих);
- отримувати відомості з власної пенсійної справи (для пенсіонерів) щодо сум призначеної пенсії з урахуванням усіх встановлених надбавок, виду пенсії, закінчення строку виплати пенсії тощо;
- подавати заяву-запит на попереднє замовлення паперових документів, зокрема виписки із системи персоніфікованого обліку, виписки з пенсійної справи (для пенсіонерів), виписки про стан розрахунків із ПФ (для страхувальників);
- подавати скарги в органи Пенсійного фонду;
- подавати заяви про призначення пенсії в органи Пенсійного фонду;
- подавати заяви про перерахунок пенсії у зв’язку з набутим страховим стажем і органи Пенсійного фонду (для пенсіонерів);
- записатися на прийом в орган Пенсійного фонду з можливістю вибору часу, зручного для відвідування Фонду.
Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України надає громадянам можливість зручно та оперативно взаємодіяти з Фондом.
Портал працює з дотриманням вимог до захисту персональних даних.
Процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена. Можлива онлайн реєстрація за електронним цифровим підписом (ключем ЕЦП).
За посилання можна зайти на “Головну» сторінку веб-порталу Пенсійного фонду http://portal.pfu.gov.ua// - необхідні інструкції для реєстрації.